Skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z pogotowiem ratunkowym o połowę w całej Polsce

Historia sukcesu

Po naszej interwencji czas oczekiwania na połączenie z dyspozytorem pogotowia ratunkowego skrócił się o 52%! Ale jak to się stało?
W 2017 roku zlikwidowano 10 dyspozytorni pogotowia na Dolnym Śląsku, centralizując system, tak by połączenia z całego województwa były obsługiwane przez dyspozytornie we Wrocławiu i w Legnicy. Ilość połączeń na osobę wzrosła dwukrotnie, podobnie czas oczekiwania na połączenie.

Gdy skutki wadliwej reformy wyszły na jaw, złożyliśmy petycję do Urzędu Wojewódzkiego, który odpowiada za dyspozytornie, by zwiększyli zatrudnienie dyspozytorów co najmniej do poziomu sprzed centralizacji.

Na skutek petycji Ministerstwo Zdrowia wszczęło kontrolę. Stwierdzono wprawdzie, że czas oczekiwania jest krótki i wynosi średnio ok. 17 sekund (tak naprawdę 21 sekund licząc też połączenia na 112), ale wprowadzono tzw. "zastępowalność". W przypadku gdy wszyscy dyspozytorzy we Wrocławiu są akurat zajęci, połączenie jest przekazywane do dyspozytorni w Katowicach.

Miesiąc po wprowadzenia tego usprawnienia średnia czas oczekiwania na połączenie z pogotowiem ratunkowym skrócił się o ponad 50%. Ale na tym nie zaprzestaniemy naszych działań! 10 sekund, średnio, to zdecydowanie za długo.

Gdy uzyskiwaliśmy informacje o czasach oczekiwania na połączenie Dolnośląski Urząd Wojewódzki poinformował nas, że nie dysponują danymi odnośnie tego jak rozkładają się te czasy. Na jakiej podstawie wyliczyli średnią? Jesteśmy zaniepokojeni tymi skrajnie długimi okresami oczekiwania na połączenie. Mogą one decydować o ludzkim życiu. Po centralizacji i redukcji etatów prasa przekazywała relacje dyspozytorów pogotowia, że niektórzy czekali na obsługę połączenia nawet 15 minut.

Będziemy walczyć o to, by połączenia z pogotowiem były obsługiwane natychmiast, by dyspozytorów było tyle, żeby zawsze była 1 wolna osoba oczekująca na odebranie połączenia, które ratuje życie.

Sukces!!!

625

z 500 podpisów

Dowiedz się o dalszych krokach

Zapisz się do newslettera

Heading

z
This is some text inside of a div block.
podpisów

Dziękuję!!!

Na swojego maila otrzymywać będziesz powiadomienia o postępach w sprawie jeszcze skuteczniejszego skrócenia czasu oczekiwania na połączenie z numerem 112.
Zobacz również nowe petycje, które potrzebują Twojego podpisu.
Zobacz petycje
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza. Włącz pliki cookie.

Zobacz inne sprawy, w których liczy się Twój głos

Dowiedz się więcej

Jak rozwiązaliśmy sprawę?

2. Na skutek petycji Ministerstwo Zdrowia zarządziło kontrolę

Zbadano średni czas oczekiwania na połączenie.

3. Po kontroli wprowadzono tzw. “zastępowalność”

W przypadku gdy wszyscy dyspozytorzy we Wrocławiu są akurat zajęci, połączenie jest przekazywane do dyspozytorni w Katowicach

4. Czas oczekiwania na połączenie z pogotowiem ratunkowym skrócił się o ponad 50%

Ale na tym nie zaprzestaniemy naszych działań! 10 sekund, średnio, to zdecydowanie za długo.

5. Jako posłanka będę walczyła by połączenia z pogotowiem były obsługiwane natychmiast.

Dyspozytorów na zmianie powinno być tyle, żeby zawsze była 1 wolna osoba oczekująca na odebranie połączenia, które ratuje życie.

Media o sprawie

Więcej petycji

FAQ

Zagłosowałabym na Lewicę, ale...

… boję się, że mój głos będzie mniej ważył niż gdybym zagłosowała na większą partię
W okręgu nr 4 do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego wybieramy 6 osób. W wyborach parlamentarnych w 2023 Lewica była czwarta w kolejce w podziale mandatów. Twój głos się nie zmarnuje!
… trzeba odsunąć PiS od władzy.
15 października pokazał skuteczną drogę do pozbawiania PiS władzy. Droga pluralizmu jest zwyczajnie skuteczniejsza.
… nie wiem, co ona proponuje.
Tutaj możesz zobaczyć moje główne postulaty. Jeśli chcesz poznać bliżej program Lewicy dla samorządów, spójrz tu.
Program wyborczy
Spotkania

Głosuj już
7 kwietnia

Razem damy radę!

Zdjęcie przedstawia Martę Stożek ubraną w formalną czarną marynarkę. Kobieta jest przedstawiona w zbliżeniu, z naciskiem na jej brązowe włosy, różową koszulę i czarną marynarkę. Dodatkowe elementy zdjęcia obejmują zbliżenie jej dłoni z pomalowanymi paznokciami i drobnymi szczegółami. Ogólny styl zdjęcia i ubiór kobiety sugerują formalny lub profesjonalny kontekst. Uśmiech kobiety i styl ubioru, który obejmuje marynarkę, kołnierz, płaszcz i modne akcesoria, przekazują poczucie mody i elegancji. Kolor różowy jest również widoczny w jej koszuli, dodając delikatny kontrast do jej czarnej odzieży wierzchniej.