Szanowny Prezydent Wrocławia,
Szanowni Radni Miejscy,
my, niżej podpisani mieszkańcy Nadodrza, zwracamy się z uprzejmą prośbą o ograniczenie liczby punktów sprzedaży alkoholu na naszym osiedlu oraz wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu po godzinie 22:00.
Nasza prośba wynika z obserwacji i doświadczeń związanych z problemem nadmiernego spożycia alkoholu na Nadodrzu. Problem ten ma negatywny wpływ na jakość życia i bezpieczeństwo mieszkańców, a także na wizerunek i atrakcyjność osiedla.
Jak wiadomo, Nadodrze jest jednym z najstarszych i najbardziej zabytkowych osiedli we Wrocławiu. Jest to również miejsce o bogatej historii i kulturze, które przyciąga wielu turystów i artystów. Niestety, jest to również osiedle, gdzie liczba punktów sprzedaży alkoholu należy do najwyższych w mieście.
Taka sytuacja sprzyja nadużywaniu alkoholu przez część mieszkańców i odwiedzających osiedle. Powoduje to wiele problemów społecznych i porządkowych, takich jak hałas, awantury, przemoc, śmiecenie, dewastacja mienia czy narkomania. Problem ten jest szczególnie odczuwalny w nocy, kiedy to często dochodzi do zakłócania spokoju publicznego przez pijanych ludzi.
Jesteśmy świadomi, że Departament Zdrowia Urzędu Miejskiego już potwierdził problemy na Nadodrzu i zapowiedział podjęcie działań w celu wprowadzenia nocnej prohibicji uchwałą Rady Miejskiej. Cieszymy się z tej inicjatywy i popieramy ją. Jednak uważamy, że to nie wystarczy, aby rozwiązać szerszy problem nadmiernego spożycia alkoholu na Nadodrzu.
Dlatego prosimy Państwa o podjęcie dodatkowych kroków w celu ograniczenia liczby punktów sprzedaży alkoholu na naszym osiedlu wraz z wprowadzeniem zakazu sprzedaży alkoholu po godzinie 22:00. Uważamy, że takie rozwiązanie przyczyni się do poprawy jakości życia i bezpieczeństwa mieszkańców Nadodrza, a także do podniesienia prestiżu i atrakcyjności osiedla.
Mamy nadzieję, że pozytywnie rozpatrzą Państwo naszą prośbę i podejmą odpowiednie działania w tej sprawie.
Do zebrania 500 podpisów.
Czekamy na odpowiedź.
Odpowiedź znajdziesz na tej stronie.
Informacje na temat postępów w sprawie znajdziesz na tej stronie.
Pod presją radnej sejmiku sprawa zostaje rozwiązana.
Po naszej interwencji czas oczekiwania na połączenie z dyspozytorem pogotowia ratunkowego skrócił się o 52%!
Miesiąc po wprowadzenia tego usprawnienia średnia czas oczekiwania na połączenie z pogotowiem ratunkowym skrócił się o ponad 50%.