Szanowny Panie Prezydencie Wrocławia i Szanowni Państwo Radni Miejscy,
Jako mieszkańcy Wrocławia, zwracamy się do Państwa z apelem o odkupienie od Fortum sieci elektrociepłowniczej, która dostarcza ciepło do naszych domów. Uważamy, że jest to niezbędne dla zwiększenia tempa rozbudowy sieci elektrociepłowniczej oraz dla zmniejszenia cen za ogrzewanie.
Według badań, największym trucicielem jest samo miasto Wrocław, które ma aż 18 tys. mieszkań z piecami na węgiel. Według badania zleconego przez Uniwersytet Wrocławski 15 proc. zgonów w mieście jest spowodowanych smogiem. Rocznie są to 942 osoby! Podłączanie kamienic do sieci ciepłowniczej przez Fortum jest zbyt wolne i drogie. Gdyby sieć należała do miasta, miasto mogłoby dostosować tempo do potrzeby szybkiego ratowania zdrowia i życia mieszkańców, a nie do potrzeby zysku prywatnej firmy. Nie byłoby marży dla monopolisty, jakim jest Fortum, który skupia się tylko i wyłącznie na obniżaniu kosztów i maksymalizacji zysku. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, a to że miasto dopuściło do prywatyzacji sieci w 2005 roku, uważamy za skandal.
Apelujemy o podjęcie działań mających na celu odkupienie sieci od Fortum i przekazanie jej w ręce miejskiej spółki ciepłowniczej. Proponujemy, aby miasto skorzystało z pomocy instytucji publicznych, takich jak Polski Fundusz Rozwoju czy Towarzystwo Finansowe Silesia, które mogłyby przejąć udziały potem wykupywane przez miasto. W ten sposób miasto nie musiałoby się zadłużać i mogłoby stopniowo odkupywać udziały tych inwestorów np. do momentu zostania udziałowcem większościowym.
Uważamy, że jest to kwestia strategiczna dla rozwoju Wrocławia i dobra wspólnego jego mieszkańców. Dlatego prosimy Państwa o podjęcie odpowiedzialnej decyzji i działanie w interesie publicznym. Powinna być ustawa, która zobowiąże samorządy do wykupu infrastruktury ważnej dla mieszkańców.
Do zebrania 500 podpisów.
Czekamy na odpowiedź.
Odpowiedź znajdziesz na tej stronie.
Informacje na temat postępów w sprawie znajdziesz na tej stronie.
Pod presją radnej sejmiku sprawa zostaje rozwiązana.
Po naszej interwencji czas oczekiwania na połączenie z dyspozytorem pogotowia ratunkowego skrócił się o 52%!
Miesiąc po wprowadzenia tego usprawnienia średnia czas oczekiwania na połączenie z pogotowiem ratunkowym skrócił się o ponad 50%.