Wprowadzimy rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo na drogach i w miastach, miasteczkach i wsiach. Chcemy budować obwodnice, uwzględniać w planach infrastruktury drogowej odpowiednią ilość przejść dla pieszych, progów zwalniających, wysp i rond, i chronić mieszkańców przed hałasem. Planujemy rozbudowywać sieć dróg rowerowych w miastach i wzdłuż dróg wojewódzkich w gminach wiejskich.
Będziemy rozbudowywać sieć dróg rowerowych w miastach i wzdłuż dróg wojewódzkich w gminach wiejskich. Chcemy, by rowerem dało się bezpiecznie dojechać do węzłów komunikacyjnych takich jak stacje kolejowe. Przy punktach przesiadkowych będziemy budować bezpieczne parkingi i przechowalnie rowerowe.
Będziemy budować obwodnice wokół miejscowości, gdzie ruch samochodowy jest szczególnie uciążliwy. Przy rozbudowie infrastruktury drogowej stworzymy odpowiednią liczbę przejść dla pieszych i zapewnimy ochronę mieszkańców przed hałasem.
Zamiast stawiać kolejne „czarne punkty”, przebudujemy miejsca, w których dziś giną ludzie – przyczyną tragedii jest dziś często źle zaprojektowana infrastruktura drogowa. Wprowadzimy organizację ruchu wymuszającą bezpieczną jazdę przed przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami (progi spowalniające, wyspy, ronda, inteligentna sygnalizacja świetlna). Przy drogach wojewódzkich zbudujemy bezpieczne, oddzielone pasem zieleni chodniki i drogi rowerowe.
Dość podziału Polski na metropolie, między którymi kursują samoloty i luksusowe pociągi, oraz miejscowości, z których ostatni PKS odjechał 20 lat temu. Naszym priorytetem jest przywrócenie jak największej ilości połączeń kolejowych, budowa nowych, oraz stworzenie sieci połączeń autobusowych, zintegrowanych z magistralami kolejowymi, aby zapewnić możliwość płynnej przesiadki pomiędzy różnymi formami transportu. Dzięki temu każdy będzie mógł swobodnie dojechać do pracy, szkoły albo wyjechać na wakacje, nawet jeśli nie posiada samochodu.
Priorytetem będzie dla nas kolej – tani, bezpieczny i przyjazny dla środowiska środek transportu. Rozbudujemy wojewódzkie połączenia kolejowe. Uruchomimy połączenia pasażerskie do wszystkich miast powiatowych z istniejącą infrastrukturą kolejową. Przy stacjach wybudujemy parkingi przesiadkowe.
Zwiększymy liczbę miejsc, tak żeby odpowiadała na realne potrzeby pasażerów. Powiększymy tabor i wydłużymy składy na liniach, z których korzystają pasażerowie dojeżdżający do pracy i szkoły.
Wprowadzimy bezpłatną komunikację na terenie całego województwa dla uczniów i opiekunów osób niepełnosprawnych. Obejmiemy seniorów i rodziny prostym, spójnym systemem ulg. Samorząd ma zapewniać usługi transportowe, nie na nich zarabiać.
Będziemy organizować regularne konsultacje społeczne dotyczące częstotliwości kursów oraz zapotrzebowania na nowe linie i przystanki. Lokalne społeczności zyskają wpływ na to, jak wyglądają rozkłady jazdy.
Doprowadzimy linie autobusowe do każdego miasta i wsi sołeckiej bez dostępu do sieci kolejowej. System połączeń autobusowych zostanie zintegrowany z połączeniami kolejowymi tak, by umożliwić dogodne przesiadki. Na obszarach, gdzie mieszka niewielu mieszkańców, rozwiniemy połączenia realizowane małymi pojazdami.
Stworzymy wspólny rozkład autobusów i pociągów dla całego województwa, dostępny również online. W każdej kasie w województwie oraz przez internet będzie można kupić bilet do dowolnej miejscowości. Aby znaleźć się w rozkładzie i w spójnym systemie sprzedaży biletów, przewoźnicy prywatni będą musieli dostosować się do podstawowych norm. Ich autobusy muszą spełniać standardy bezpieczeństwa, kierowcy – być zatrudnieni na umowach o pracę, a czasy przejazdu podane w rozkładzie nie mogą być zaniżone.
Rozbudujemy lokalne połączenia z państwami sąsiadującymi z Polską. Mieszkańcy powinni móc wygodnie przejechać przez granicę nie tylko samochodem, ale również koleją lub autobusem.